Popular Posts

Popular Posts

Sunday, December 28, 2008

CERITA DI SEBALIK TABIR BAB 3

Aduh korang pasti dah tak sabar nak tahu lagi kan jalan cerita nih erk!! sabo2 erk!! Bila setiap mlm dah masuk malam ker empat si Erwan nih rajin mennunggu Jumahat n jugak Shina motif dia nak tekel Shaina, korana nak tahu... sebenar nyer Along pun minat pada si Erwan nih... Jejaka nih boleh tahan hensem la.. Dalam masa yang sama Shaina pun minat jugak pada mamat Erwan nih..Memang bila setiap malam si Erwan nih tunggu Shaina setiap kali tulah dia akan teman kan kemana pun Shaina pergi nasib tak ikut sekali ker jamban hhehe... Selama seminggu jugak lah Shaina tahu segala cerita kisah hidup Erwan.Begitu juga kisah tunang Erwan yang pernah di cerita kan oleh Jumahat, Shaina tanya sendiri pada Erwan nak tahu status sebenarnyer... Pada malam yg ke lima wak tuh tuh Jumahat pergi ambik stok kat store kedai dah clos pintu kedai pin semuanyer dah tutup, cuma pintu belakang kedai jer masih terbukak dan semua hasil jualan sudah dipindahkan ke tempat yg sepatutnyer.... dan...
"Awak, saya dengar cerita awak dah bertunang! betul ker?" Tanya Shaina dengan penuh minat nak tahu...
"Isyiiihh! Mana awak tahu nih semua carita awak dah ta``hu saya tak payah bagi tahu lah erk!!"
"Bukan apa tahu macam2 tuh jer, Awak tak nak cerita tak per lah. Lagi pun Mahat cerita pun macam nak tak nak jer. Maaf lah kalu saya nih macam masuk campur hal awak. erk!!" Kata Shaina sambil nak berlalu terus Erwan pegang tangan Shaina dan tarik Shaina dekat dengan tubuh nyer... Berdegup jantung Shina laju... Erwan dekatkan bibirnyer pada telinga Shaina. Darah nyer bagai tak mengalir keseluruh tubuh Shina dengan sempurna, dia pejamkan matanyer takut denagn langkah seterusnyer. Erwan berbisik.. "Saya suke kat awak, dari kita jumpa lagi!" bisik Erwan. Tangan Erwan memegang kedua tangan Shaina. Jari jemari Erwan melurut ker bawah lengan dan meramas jeri jermari Shaina... Huh bagai tergode jer... Shaina membalas ramasan tuh.. Hati Shaina terasa sesuatu... 'Aku dah suke kat dia ker? Eh memang aku suke kat dia.. eh apa perasaan nih...' "Aduh!" terasa ada orang cubit idung nyer.
"Berangan lagi lah tuh? Cium pipi kang!!" Rupa nyer Erwan buat bagi dia mengelamun!!! 'huh' Keluh ati Shaina. Nasib tak terjadi.
"Em awak.. sok awak cuti kan?" tanya Erwan sambil tengak jadual Shina yang terpampang di borad pekerje.
"Aa'a napa?"
"Saya nak ajak awak teman kan saya jap?"
"Pergi mana?"
"Sok saya bagi tahu. Tapi saya nak ambik awak kat mana?"
"Issiyhh, awak ajak lah Along mintak dia teman kan!"
"Saya tak nak kuar dengan dia la.. sebab saya nak awak teman, saya nak awak jugak!"
"Nak p mana? tak nak lah!"
"Tak p mana pun nak tengok kubur atok saya la.. dah lama tak pergi.. tuh yang nak awak teman!"
"Emmm, ok lah nanti jumpa saya kat Desa Pandan, kat sana ada Mcd. Awak tunggu jer saya kat sana. ok?"
"Ok saya ambik awak kul 11.00 pagi tau?"
"Ok lah, abah dah tunggu kat bawah tuh. Bye!!" Shaina berlalu sambil senyum pada Erwan dan melambai pada nyer...
'Isyih aku dah lambat nih... hahahaha biar lah dia tunggu nak sangat kuar dengan aku kan..' keluh ati Shaina sambil mempercepatkan langkah nyer.'Haahahh tuh dia tah kul berapa lah agak nyer dia sampi..' dah kul 11.30 dah' Shaina berjalan kearah Erwan sambil melempar kan semanis senyuman supaya sejuk org yang dah tungggu lama menanti anak dara yang akan menjadi pujaan ati nyer...
"Napa lambat?" Tanya Erwan dengan nada yg agak tinggi tapi muka nyer masih mengukir senyuman.
"Sory la tadi mak suruh pergi kedai jap beli barang."
"Emmm naik lah jom p makan dulu. Lapar tak?"
"Lapar gak. Nak makan apa?"
"Jom naik moto dulu."
Dalam perjalanan Erwan bawak Shaina kearah Cheras. Shaina memang agak bingung la sebab tak tahu kemana Erwan nak bawak dia apa lagi Shaina tanya dengan nada menjerit la sebab naik moto mana boleh cakap slow2 nanti orang cakap, cakap sorang2 lak!
"Kita nak p mana nih? Awak jangan lak nak culik saya!!"
"Jom lah dulu kita pergi umah kat Cheras!"
"Umah sapa?"
"Jap lagi samapai baru saya bagi tahu!"
"Cakap jer lah umah sapa? Nanti saya lompat kang!"
"Dah nak sampai dah nih!" Erwan pun menuju kerkawasan flat Sri Sabah, kemudian terus masuk perking moto. Shaina turun selepas Erwan berhenti dan bertanya lagi. Shina takut apa lah yang akan Erwan buat. Takut tapi berani ikut. Ceh!
"Cepat lah dah sampi dah nih semalam kata nak p kubur atok nih napa pergi sini nih?"
"Awak nih.. saya tak kan nak culik awak nyer.. Kalu saya nak awak, saya ambik dengan baik laa sayang.." jelas Erwan sambil mencubit manja idung Shaina.
"Isyyiihh!" Sambil Shina nak mengelak!
"Jom! Nih nak pergi umah mak cik saya la, nak tahu kubur atuk kat petak berapa sebab mak saya suruh tanya!"
"Hah! Mak cik awak? Nape tak cakap awal2?"
"Napa lak nak cakap awal2 awak nak buat apa?"
"Saya tak bersedia lagi lah! Saya tak pernah jumap sesiapa pun sebelum nih yang pernah jadi bf ina! Isyihhh... Awak!" Terang Shina tapi Erwan dengan selamba berlalu terus pergi umah mak cik nyer!
"Assalammua'laikum?" Erwan memberi salam bila dah sampai depan pintu umah Mak Cik Tenah nyer.
"Wa'laikummussalam!" jawab Pak cik Lan. "Ha.. Erwan, masuk lah! Erwan datang dengan sapa?"
"Niha dengan bakal isteri nih.." jawab Erwan dengan nada yg dia dengan Shaina jer boleh dengar! 'Huh! nasib pak cik dia tak dengar!!'
"Sapa nih?"
"Assalamualai kum pak cik? Pak cik sihat?"
"W/salam! shat jer. Kmu berdua dari mana?"
"Dari umah Shaina." balas Erwan.
"Emmm."
"Uncle Wan nak tanya dah lama tak pergi kubur atuk. Nih mak pun nak tahu.Kubur atuk tuh kat petak berapa?"
"Ohh!! jap tanya aunty ko! Tenah ko ingat tak petak kubur ayah berapa?"
"Ko nak pergi ker Wan?" Tanya mak cik tenah dengan penuh hairan. 'Sebelum nih dia orang tak ambik peduli pun!'
"Aha mak suruh tanya nak suruh Wan pergi tengok minggu depan."
"Sapa nih?" Tanya mak cik tenah hairan!
"Kawan orang mintak dia teman kan!"
'Alasan!!' detik ati Shaina..
"Nama siapa?" tanya mak cik tenah.
"Ina!" 'cukup lah tanya sepatah jawab sepatah.
"Duk kat mana?"
"Ampang!"
"Jap lagi ko nak balik ker Wan?"
"Ahah!"
"Nah bagi kat mak nih nanti tau!! 'huh' Ati Shaina dah membuak dah bayang kan dari kul 12.00 makan tengahari kat sana nasib dia pandai masak, melepak sampai kul 4.00 petang!! Shaina cuak beb...
"Oklah nanti kirim salam kat mak dan ayah ko!" Pesan pakcik lan.
"Ok! Kami balik dulu erk!! sambil Erwan idup kan moto Shaina bersalaman dengan kedua bapa n mak sedara Erwan. Shaina pun naik moto terus dipantu Erwan menuju ker arah Gombak!! 'Isiyyhh nak kemana lagi mamat nih?'
"Awak nak kemana nih?" tanya Shaina dengan penuh tanda tanya!
"G Gombak jap!"
"Nak buat apa?"
"Kejap nak bagi kat mak nih benda nih! Dah lupe ker?"
"Hah nak pergi umah mak awak?" jerit Shaina lagi kuat!!
Apa lagi bederau lah darah Shaina... 'Ya Allah selamt kanlah hambamu nih dari pertanyaan yang membuatkan hambamu tergagap... Ya Allah... tabah kan lah ati hambamu inih supaya perjumpaan siratu rahim ini berjalan dgn lancar' doa Shaina sambil menadah tangan.. huh sempat lagi berdoa atas moto!! huh.... Selepas perjumpaan megejut dari keluarga Erwan, Shaina berpikir panjang.. perjumpaan yang betul2 dia tak bersedia untuk apa sekali pun.. Dia tak tahu apa yang berada dalam pikiran Erwan, Sedang kan waktu bertemu mak Erwan, mak nyer pun terkejut!! Malam tuh Shaina tido dengan penuh tanda tanya....

No comments:

Post a Comment