Popular Posts

Popular Posts

Sunday, January 17, 2010

CERITA DI SEBAILK TABIR BAB11

Salam semua... kita juma lagi kali nih bab yg agak tak memberansangkan tapi nak tak nak kene lah baca takut miss some thing kan???

Setelah habis cuti semester Shaina kembali sambung pelajaran nyer dan juga sambung untuk berkhidmat sebagai perkeje...

Hari demi hari seperti selalu tiada apa pun perubahan... ermmm rasa macam boring lak kan???? Ermmmm apa nak buat cume perubahan yang ketara ada lah perut nyer dan dia semakin kerap mengantuk. Mual-mual dah kurang, pening pun dah tak ada lagi cume makin kuat makan ayam goreng, buger McD dan Pizza Hut.... dan suke minum air susu tak kira choc ker full cream milk ker semua jenis susu semua masuk!!!! huhuhuhuh

Kali nih dah masuk bulan ker tiga makna nyer dah masuk gujak lah bulan March, dia kelihatan biasa tapi agak letih sebab dia kene buat dua kerja dalam satu masa, bila malam ketika ini Erwan pulang lambat dan dia sudah maklumkan pada Shaina. 'Ermmm napalah penat nih aduhh... makan pun dah tak lalu dah.... erm...' keluh hati Shaina... Tiba-tiba pintu biliknya terkuak, kelihatan jelas susuk tubuh yang amat dia rindui setiap masa maklumla mereka terpaksa berasingan sementara Erwan ingin mengumpul duit lebih nak cari duit sewa rumah. Erwan masuk kekamar beradu sambil Shaina mengukirkan senyuman yang paling mains pada suaminya.
Erwan melatakan bag sandang lalu terus menghampiri Shaina lalu mengucup dahi Shaina.

"Ma.. nape tak tido lagi? dah pukul berapa dah nih ha...?" Tegur Erwan sambil mengusap rambut Shaina dgn lembut.. kemudian Erwan mengucup kembali pipi gebu isterinye.
"Ma tak mau tido lagi sebab papa kata nak balik lambat dan mama rasa mata mama tak mau tido. Dah cube nak tido tapi tak leh.." Keluh Shaina dengan penuh manja... dan memeluk manja pada suami nyer..
'Saya selalu rasa rindu pada awak!'
"Ma pun rindu jugak!! Tadi makan apa waktu lunch tadi?"
"Tak makan apa pun sebab tak sabar nak balik nak jumpa awak!!"
"Yelah tuh..."
"Eeeya tak kan saya nak tipu lak kan???"
"Banyak ker kereta yang orang hantar tadi?"
"Tak lah banyak sangat semua buat tuch up jer... Kalau boleh saya nak pindah cepat2 lah dari rimah nih. Saya rasa macam semua yang saya buat semua serba tak kena."
"Apa yang awak rasa? Macam tak kene macam mana?? Agak nya awak yang rasa mak tak suke awak tuh yang u nak cepat-cepat pindah kan??"
"Ya, awak pun tahu kan mak awak tuh bukan pun suka kan saya pun. Saya cakap terus terang kat sini, kalau dah pindah nanti awak nak suruh saya balik kat umah nih balik, huh awak jangan harap lah kalau ada anak pun saya tak kan jejakan kaki saya lagi kat sini cukup sekarang i dah rasa...!!" Keluh Erwan
"Pa, dia orang tua patutnyer awak mengalah ada sebab kenapa dia jadi mcm tuh. Mak jadi macam tuh sebab dari mula lagi dia nampak cara awak melayan saya dengan cara tak betul. Kadang-kadang kita kena pikir sedalam-dalamnye kenapa seseorang tuh jadi macam tu."
"Saya nak balik sini bukan nak dengar awak bersyarah. Saya balik sini nak tengak bini saya yang tengah mengandung nih. Tau!!!" Tegur Erwan sambil tarik telinga Shaina manja.
"Ye tahu tapi kita boleh pikir kan... Lagi pun awak yang start meluahkan dulu perasaan awak.Ermmm... Pa..."
"Erm... "
"Cube awak dengar dalam perut saya nih ada tak bunyi jantung."
"Jap...." Erwan pun meletakan telinganya berhanpiran bawah pusat. Tangan Erwan terus memgangam tangan Shaina.
"Sayang... saya dengar ada bunyi jantung kuat!!! Jap tah tah bunyi jantung awak tak!!"
"Pa...." Sambil Shaina mencubit pipi Erwan.
Erwan menghampiri mukanya dengan muka Shaina, Erwan mengucup bibir Shaina tampa belengah membalas cukupan mersa, kemudian Erwan berkata...
"Saya dengar denyutan jantung dia. Dan saya sayang awak sangat-sangat.walau apa pun jadi dia tetap anak saya dan awak hak saya..." lalu Erwan menjalan kan tugas sebagai pelayar di lautan......


Selamat pagii...... ermmm aku dah cube dah nak mempercepatkan bab-bab dalam blog aku nih ok ermmmmm apa pun aku ucapkan Selamat Tahun Baru 2010. Aku sambut tahun baru untuk kali pertaman dan terakhir di celcom pada 31.12.2009....

Pagi tuh Shaina bangun dengan penuh rasa gembira disebabkan rindu nya sudah terubat. Selalu pabila dia membuka mata nya hanya bantal saja yang ada. Tapi kali ini ada suami disisi, kebetulan hari ini cuti minggu dan kebetulan Erwan ada rancangan untuk membawa Shaina pergi mandi air terjun Ulu Yam, Selangor.

Sayang kalu aku menggangu tido mu....
Sedangkan aku masih dalam dakapan mu yang erat...
Kau berikan kedudukan ku dengan selamat....
Kau buat aku selalu merindui mu...

Sayang kalu aku mengejut mu dari tido...
Kala itu akan kurasa begitu singkat bersama mu...
Sedangkan ku senang tika bersama mu...
Kau buat aku selalu mencintaimu...

"Pa...." "Muaaahh... bangun... Pa janji nak bawak saya pergi mandi air terjun....." Shaina cube bangunkan Erwan selembut yang mungkin.
"Pa...."
"Errrmmmm"
"Bngun arrr, kata nak ajak saya p mandi air terjun!" pujuk Shaina untuk Erwan bangun sambil Shaina mengucup pipi Erwan.
"Errmmmm ye...." balas Erwan sambil mengambil semula selimut yang Shaina tarik supaya Erwan bangun.
"Pa...... cepat la..."
"Kejap lagi ar kita pergi lepas makan nasi tengahari ker.. ye!" Kata Erwan yang masih pejam mata dan menarik Shaina dalam pelukan nyer kembali.
"Pukul berapa nak pergi nih sekarang dah nak pukul 12.45, saya dah start lapar dah nih." Rintih Shaina kerana teruja dengan janji Erwan.
"Kejap lagi lah!" Di selimutkan sekali Shaina, kemudiaan dia memberikan kucupan di pipi, dahi, hidung... tangan Erwan pun apa lagi merayap lah merata tempat seluruh tubuh isteri nya. Kemudian.... paham-paham aje lah....
"Awak rasa puas tak apa yang telah saya bagi sekarang nih?" tanya Erwan pabila mereka puas melayari nahoda mereka berdua.
"Ermmmm puas... tapi lagi puas kalau kita dah ada rumah sendiri, mungkin lebih dari ini rasa nye." Terang Shaina.
"Ye ker.. ok lah kalau macam tuh jom kita mandi sekali!!"
"Isyhhh tak mau lah... nanti mak dan abah cakap apa pulak."
"Nak cakap apa pun kita dah sah laki bini kan....!"
"Tak mau lah saya segan lah."
"Ha, kalau macam tuh awak pergi dulu mandi bagi wangi-wangi, bagi cun-cun, pastuh peluk saya sebab nak gerak saya, kiss saya sepuas hati awak leh??" Tanya Erwan sambil senyum.
"Eeeee, tak mau arr..." Balas Shaina sambil berlalu dengan kain tuala nya menuju ker bilik air.

Dalam diam.......

No comments:

Post a Comment